Bisnes Modal Besar

Sunday, January 03, 2010


Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh

Sekali lagi dimaklumkan....inshaAllah, saya tidak akan terlibat dengan sebarang jenis perniagaan yang menggunakan modal besar....

Yaa, semua jenis perniagaan; intan, berlian, emas, permata, susu, penapis air, pakaian, minuman, makanan dan semua jenis barang yang boleh dijual....yang menggunakan modal besar dan marketing besar untuk menarik pelanggan, pembeli dan agen-agen nya....

1. Tolong baca artikel ini
http://www.jutawanduniaakhirat.com/2009/10/mengapa-perlu-rm20-000.html

2. Tolong lihat gambar HP saya di atas....HP saya tidak boleh memuatkan message panjang anda yang berupa 'jemputan itu' dan 'jemputan ini'.........

3. You......(the owner of the business) are not sincere enough to educate people about business......

Soalan

1. How you measure 'sincere' or 'un-sincere'???? Macam mana Tuan boleh lihat keikhlasan hati orang ataupun tidak????

:) Soalan yang bagus........Hatimu itu tidak boleh ku lihat...tetapi perbuatan dan tindakanmu itu boleh ku lihat.........percakapanmu boleh ku dengar dan tulisanmu juga boleh ku baca.....Bukankah semua yang keluar itu terbit dari hati?????

2. Macam mana kan perniagaan yang sebenar???

Perniagaan yang sebenar adalah skill menggandakan wang dari RM1 kepada RM......(berapa saja nilai yang anda nak..terpulang)...dan tidak semestinya menggunakan modal besar.......Kenapa insan-insan ini harus diajar memulakan perniagaan dengan menggunakan modal besar....

Tolong baca lagi sekali artikel ini.....
http://www.jutawanduniaakhirat.com/2009/10/mengapa-perlu-rm20-000.html

3. Tapi Tuan......Tuan boleh bayarnya secara ansuran
(Saya tidak pasti adakah saya patut ketawa ataupun menangis mendapat soalan ini. Saya rasa saya patut menangis/bersedih kerana inilah mentaliti kebanyakan manusia yang mencari kemenangan)....dan ini jawapan standard saya....'money is not my constrain'........dan soalan susulannya adalah
4. Then Sir, you should pay it cash...
:) :) :) Yaa 3 kali saya akan tersenyum kerana...... 1. Perlukah kamu menjadi rempit di jalanan hanya kerana kamu ada motosikal dan kamu ada masa untuk berbuat demikian??? 2. Perlukah kamu terjun di laut cina selatan hanya kerana semata-mata kamu pandai berenang??? 3. Perlukah kamu beli semua barang yang dijual hanya kerana semata-mata kamu ada duit???
5. Apakah sebenarnya yang Tuan ingin sampaikan di sini???
Tolong jangan dibazirkan masa-masa berharga Cik Puan Tuan di sini kerana di sini tiada istilah 'kemenangan'....yang ada hanyalah 'kebenaran'.......
6. Mengapa Tuan begitu tidak menyukai perniagaan modal besar???
Lagi sekali.....You (the owner of the business) are not sincere enough to educate people about business....
7. Apa yang Tuan ingin nyatakan lagi di sini???
HP saya tidak boleh menerima msg2 panjang yang berupa 'jemputan-jemputan kekayaan' :)
8. Saya boleh sponsor Tuan untuk beli HP mahal
:) :) :) Please do not waste your money....You need to use it to pay all your personal loan and i do not have them (personal loan and all the latest gadget)
9. Tuan menggunakan HP paling murah yang ada dipasaran?
Nilai seorang manusia bukan diukur daripada gadjet apa yang mereka ada.....

5 comments:

rohaniah noor said...

senang cerita, masa sms yg pertama tu lagi jagan reply. buat dek je..

2bz4money said...

Sdr Lukeman,
Mereka (MLM Biz) ini cuba mempengaruhi pelanggan/ bakal ajen bahawa produk/servis tersebut adalah kemestian/keperluan yang perlu dituruti..Tetapi ianya tidak berkesan kepada individu yg berprinsip..

LUKEMAN YUSOFF said...

Memang tak reply pun..tapi setiap kali ada program diorang, mesti sampai kat inbox (2-3 msg berderet lak tu), buang masa betul lah...

LUKEMAN YUSOFF said...

Sama ke wan? HP utk call & sms je, gitulah rupanya...Kadang2 anak2 buat main lampu :) 'Abah nak lampu' :)

Msg panjang2 xleh masuk sekaligus, kena 2-3 msg, dok tgu lah apa msg ni..rupanya msg yg endingnya 'jumpa di puncak kejayaan' huhu....Apakah erti kejayaan bagi mereka aku pun xtahulah..

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP