Selamat Beramal

Thursday, August 12, 2010

Assalamualaikum warahmatullah kepada semua pengunjung; pengunjung lama, pengunjung baru, pengunjung setia, pengunjung sekali sekali dan sebagainya. Agak lama saya menyepikan diri kerana; pindah rumah, pindah pejabat dan pindah mental :)

Pindah mental? :) ataupun tukar mindset dan tukar fokus. Tahun 2010 banyak perubahan yang berlaku. Perubahan yang memerlukan lebih fokus dan lebih cabaran dalam kehidupan.

Selamat menyambut Ramadhan untuk semua. Moga Ramadhan kali ini memberikan kita lebih rahmat dan keberkatan daripadaNya. Moga amalan kita sempena Ramadhan kali ini lebih baik daripada tahun-tahun sudah, inshaAllah. Selamat beribadah dan sama-sama kita jadikan seluruh aktiviti kehidupan kita ini sebagai ibadah

"Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?" Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).

Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad): apakah yang akan mereka belanjakan (dan kepada siapakah)? Katakanlah: "Apa jua harta benda (yang halal) yang kamu belanjakan maka berikanlah kepada: Kedua ibu bapa, dan kaum kerabat, dan anak-anak yatim, dan orang-orang miskin, dan orang-orang yang terlantar dalam perjalanan. Dan (ingatlah), apa jua yang kamu buat dari jenis-jenis kebaikan, maka sesungguhnya Allah sentiasa mengetahuiNya (dan akan membalas dengan sebaik-baiknya).

Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

(Surah 2; Al Baqarah, ayat 214-216)

2 comments:

~ aiDa ~ said...

salam ramadhan buat semua
baru berkesempatan utk grab balik ilmu yg sebnyk mungkin d sini :)

2bz4money said...

Salam Aidilfitri buat semua pengunjung blog ini..

Dah lama tak nampak post terbaru sdr. Semoga proses transformasi (ada kena mengena tak dengan konsep 1 Malaysia?) berjalan lancar.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP