Perkataan/Tulisan vs Perbuatan

Wednesday, October 07, 2009

Salam, sampai satu tahap dalam kehidupan, kita akan mula mengabaikan percakapan-percakapan dan tulisan-tulisan orang, tetapi kita akan mula melihat kepada setiap TINGKAH LAKU dan AMAL PERBUATANNYA, sepertimana anak-anak kecil kita yang sesekali tidak akan mendengar tegahan dan larangan kita, kerana mereka juga bertindak mengikut amal dan perbuatan kita sebagai penjaga mereka.

Sebagai contoh usahlah melarang anak-anak remaja anda daripada menghisap rokok jika anda sendiri berkepuk-kepuk menghisap rokok bagai tak ingat dunia. Bertindaklah sepertimana yang anda cakap dan tuliskan (please act what you speak and what you write)

Kesimpulannya, PILIH sajalah kawan yang mana yang anda nak; sama ada kembali menjadi ANAK-ANAK KECIL ataupun mempertingkat diri menjadi pelabur-pelabur berhemah (INTELLIGENT INVESTOR) dan INSAN-INSAN BERHEMAH yang bertindak bukan berdasarkan kepada cakap-cakap dan tulisan-tulisan orang; cakap-cakap dan tulisan orang politik, cakap-cakap dan tulisan orang ekonomi, cakap-cakap dan tulisan para ahli agama, cakap-cakap dan tulisan para perunding, cakap-cakap dan tulisan para agen, cakap-cakap dan tulisan para penganalisis, tetapi lebih daripada itu; yang bertindak berasaskan kepada TINGKAH LAKU dan PERBUATAN ORANG YANG BERCAKAP dan MENULIS itu sendiri.

So dear all fellow friends; politician, economist, writers, agamawan, dermawan, pakar motivasi, pakar runding, agen-agen, pakar segala pakar; PLEASE ACT WHAT YOU SPEAK AND PLEASE ACT WHAT YOU WRITE. You will be asking about that by GOD. Anda akan dihitung setiap pergerakan dan amalan anda. Anda akan ditanya apakah anda telah perbuat apa yang telah anda cakap dan apa yang anda tuliskan itu. Please take your fast action within your strength, and all of us have our own strength. Believe it and just do it. The rest leave it to ALLAH to Judge

Moga ada manfaatnya dan sampai jumpa lagi, inshaAllah

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP