Ikan, Ayam dan Gas

Friday, October 30, 2009

Salam, sesiapa yang tinggal di kawasan sekitar Badar Baru Bangi (BBB), Kajang dan Putrajaya saya begitu pasti Tuan Puan selalu bertandang ke pasar malam Fasa 2 bersebelahan Shell, Pejabat Pos dan Maybank BBB. Seberang jalan kawasan pasar malam ini adalah Fasa 1 yang menempatkan Petronas Unikeb dan juga Pasar Basah BBB

Esok Sabtu dan lusa Ahad, dan biasanya hujung minggu begini Pasar Basah BBB akan penuh dikunjungi warga BBB dan penduduk sekitar. Apa yang ingin saya kongsikan adalah nombor-nombor telefon penjual ikan dan ayam di pasar basah tersebut yang mana Tuan Puan boleh hubungi untuk order ayam dan ikan yang siap dipotong/disiang :) seperti di bawah:

1. 012-6755 489: Encik Fauzi, penjual ayam, kedai bahagian depan pasar basah sebelah kiri pintu masuk
2. 017-3611 410: Encik Fauzi, penjual ikan, kedainya sebelah kedai kelapa parut

Manakala untuk membeli gas dan ayam organik pula bolehlah hubungi nombor ini.

3. Encik Muslim: 013-6338 156 lokasi Taman Universiti Jalan Pintar. Jadi penduduk-penduduk di sekitar Taman Universiti Jalan Pintar dan Jalan Cerdik, Taman Tropika dan Taman Vista Emas bolehlah hubungi En Muslim jika kehabisan bekalan gas dan ayam organik. InshaAllah gas akan sampai ke depan rumah Tuan Puan :)

Kalau ayam, ikan, daging dan sayur pun boleh buat servis yang call je terus sampai depan rumah, saya pun ingin menggunakan khidmat itu :) (setakat ini saya belum menjumpainya) Idea bisnes yang bagus ni :)

Biasalah kawan, sampai satu tahap dalam kehidupan, kita perlu sentiasa bergerak pantas untuk mencapai cita-cita dan impian. Jadi kerja-kerja yang boleh dipercepatkan dan dipermudahkan.......sama-samalah kita mempercepatkan dan sama-samalah kita mempermudahkannya. Agih-agihkanlah kerja mengikut bidang kepakaran dan perkhidmatan masing-masing :)

p/s: Nak menunggu orang siang ikan lamanya. Penyelesaiannya, call/sms/order lah dulu sebelum datang

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP